מה זה מס עיזבון אמריקאי ואיך להימנע ממנו

מס עיזבון אמריקאי

"יש שני דברים בטוחים בחיים – מוות ומיסים"

מס עיזבון אמריקאי: מה זה ואיך להימנע ממנו?

 מס עיזבון אמריקאי הוא מס המוטל על העברת נכסים של אדם שנפטר ליורשיו. המס חל על נכסים הנמצאים בארצות הברית, גם אם היורשים אינם אזרחים או תושבי קבע.

מי חב במס עיזבון אמריקאי?

  • אזרחים אמריקאים: כל עיזבון של אזרח אמריקאי, ללא קשר למקום הימצאות הנכסים, חייב במס עיזבון. סכום הפטור ממס עיזבון עבור אזרחים אמריקאים הוא 13.61 מיליון דולר בשנת 2024 (הסכום משתנה מדי שנה).
  • תושבי קבע בארצות הברית: תושבי קבע, גם אם אינם אזרחים, חייבים במס עיזבון על כל נכסיהם, גם אלו הנמצאים מחוץ לארצות הברית. סכום הפטור ממס עיזבון עבור תושבי קבע הוא 60,000 דולר.
  • תושבים זרים: תושבים זרים (כמו ישראלים) חייבים במס עיזבון רק על נכסים הנמצאים בארצות הברית. סכום הפטור ממס עיזבון עבור תושבים זרים הוא 60,000 דולר.

שיעורי מס עיזבון:

שיעורי מס עיזבון בארצות הברית הם פרוגרסיביים, כלומר, ככל ששווי העיזבון גבוה יותר, כך שיעור המס יהיה גבוה יותר. שיעורי המס נעים בין 18% ל-40%.

איך להימנע ממס עיזבון אמריקאי

אם אתם משקיעים בתעודות סל או קרנות מחקות-מדד ישראליות אשר עוקבות אחרי מדדים אמריקאיים למיניהם (S&P500 , Nasdaq 100 וכו') אתם לא חשופים למס הזה. לכן כדי להימנע ממס ירושה אמריקאי אפשר להשקיע דרך קרנות שמאוגדות בישראל ונחשבות לנכסים ישראליים אך למעשה עוקבות אחר אותם מדדי מניות אמריקאיים. החיסרון? בדרך כלל דמי הניהול גבוהים יותר. האם זה משתלם? תלוי.

דילוג לתוכן