השוואת קרנות מחקות נאסדק: איזו קרן מחקה נאסדק 100 מומלצת?

קרן סל מחקה נאסדק

קרן מחקה נאסדק היא קרן סל (ETF) המנסה לשכפל את הביצועים של מדד נאסדק 100. מדד זה כולל את 100 החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסת הנאסדק, ביניהן ענקיות טכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט, אמזון, אנבידה ומטא.

קרנות מחקות מדד נאסדק, בדומה לקרנות מחקות מדד S&P 500,  מאפשרות לך להשקיע במדד ספציפי. במקרה זה, מדד נאסד"ק 100 – בבת אחת, תוך קבלת חשיפה למגוון רחב של חברות טכנולוגיה וחדשנות מובילות.

מהי קרן מחקה נאסדק?

קרן מחקה נאסד"ק, הידועה גם בשם קרן סל (ETF) עוקבת, היא כלי השקעה המאפשרת לך להשקיע במדד נאסד"ק 100 בבת אחת. מבלי הצורך לרכוש כל אחת מהמניות המרכיבות אותו בנפרד.

איך זה עובד?

קרן מחקה נאסדק רוכשת סל של מניות של החברות הכלולות במדד נאסדק 100, ביחסים דומים לאלו של המדד עצמו. כתוצאה מכך, התשואה של קרן הנאמנות אמורה להיות קרובה ככל האפשר לתשואה של מדד הנאסדק 100. משמעות הדבר היא שמי שמשקיע בקרן מחקה נאסדק, משקיע למעשה בכל החברות הגדולות בבורסת הנאסדק בו זמנית.

יתרונות:

  • פיזור: קרן מחקה נותנת לך חשיפה למגוון רחב של חברות בבת אחת, תוך הפחתת הסיכון שלך.
  • נוחות: פשוט קונים אתה קרן כמו שקונים מניה רגילה, אינך צריך לבחור ולבצע מעקב אחר מניות בודדות.
  • שקיפות: קל לעקוב אחר ביצועיה של קרן מחקה, מכיוון שהיא עוקבת אחר מדד ידוע.
  • יעילות מס: קרנות מחקות עשויות להיות יעילות מבחינה מסויית בהשוואה להשקעה ישירה במניות, מכיוון שהמשקיע נוטה ליצור פחות אירועי מס.

חסרונות:

  • עלויות: קרנות מחקות כרוכות בעלויות ניהול, אשר מורידות מהתשואה שלך.
  • מעקב מדויק: קרן מחקה עשויה לא לעקוב בצורה מושלמת אחר המדד, כתוצאה מעלויות עסקה או גורמים אחרים.
  • סיכון שוק: קרן מחקה אינה חסינה בפני סיכון שוק, משמע ירידות בשוק המניות יפגעו גם בערך הקרן. בעיקר בסקטור הטכנולוגיה.
  • פיזור: אמנם אתם מקבלים מגוון רחב שלך מניות, אך יותר ממחצית מהן קשורות לסקטור הטכנולוגיה. ולכן רבים מכנים את המדד באנגלית: "Tech-Heavy Nasdaq"

קרנות מחקות נאסדק מומלצות

  • אי.בי.אי. מחקה י NASDAQ 100. מספר קרן:  5117585. דמי ניהול: 0.5%.
  • קרן הנאמנות: הראל מחקה NASDAQ 100. מספר קרן: 5129283. דמי נאמנות: 0.025%.
  • MTF מחקה (Nasdaq 100 (4A מנוטרלת מט"ח. מספר הקרן: 5134549.  דמי נאמנות: 0.01%.
  • iShares NASDAQ 100 UCITS ETF. (איישרס.חוץ NASDAQ100INDEX) מספר קרן: 1159243. דמי ניהול: 0.33%. 
  • קסם NASDAQ 100 ETF. מספר קרן: 1146505. דמי ניהול: 0.59%.
  • Invesco QQQ Trust Series 1. סימול: (QQQ). דמי ניהול:  0.2%.
  • Invesco NASDAQ 100 ETF סימול (QQQM). דמי ניהול 0.15%.

מה ההבדל בין QQQ ל-QQQM? 

באמת שניסינו למצוא, אך נראה כי QQQM היא חדשה יותר ומציעה דמי ניהול נמוכים יותר. אם אתם משקיעים לטווח ארוך – תבחרו בדמי ניהול הנמוכים, אין סיבה ברורה לבחור בQQQ הישנה. אם אתם כבר מחזיקים בQQQ הימנעו מאירוע מס אך קניות חדשות מומלץ יהיה לבצע בQQQM.

איך בוחרים קרן מחקה נאסדק

מכיוון שהקרנות הללו עוקבות אחרי אותו מדד, איזו קרן נאסדק כדאי לקנות מסתכמת בגורמים כמו דמי הניהול ומחיר ליחידה. בנוסף אם הברוקר שלכם מציע מסחר בשברי מניות (כמו בלינק השקעות) אז הגורם השני לא רלוונטי עבורכם.

הקרנות זולות, בחו"ל מכנים אותם Low-Cost Index Funds, גם אם חלקן זולות יותר מאחרות. לדוגמה, תעודת הסל Invesco NASDAQ 100 ETF גובה הוצאות של 0.15% בשנה. זה מסתכם ב-15 דולר על כל 10,000 דולר שהושקעו בקרן. אף אחת מהקרנות האחרות לא יקרה בהרבה. למעשה, קרנות אינדקס נאסדק הן מהזולות בשוק.

בנוסף, ראוי לציין שלא כל הקרנות עשויות להיות זמינות בכל הברוקרים.

האם להשקיע בקרן מחקה נאסדק 100

היתרונות העיקריים של קרן מחקה נאסדק הם שמשקיעים יכולים להרוויח תשואות חזקות לאורך זמן גם עם ניסיון השקעה מועט. מדד הנאסדק 100 השיג ביצועים גבוהים משמעותית מ-S&P 500 במונחים של תשואה שנתית. במהלך 15 השנים האחרונות, נאסד"ק 100 סיפק תשואה שנתית ממוצעת של כ-16%, בעוד ש-S&P 500 החזיר כ-8%. ה-נאסדק 100 מכיל את 100 המניות של החברות המובילות בבורסת הנאסד"ק, וכל יחידה של הקרן מעניקה למשקיעים נתח מאוד מאוד קטן מכל חברה.

קרנות מחקות אלו מציעות פיזור מיידי, ומפחיתות את הסיכון של השקעה במניות בודדות אך לא את הסיכון הסקטוריאלי. ולכן, המדד מושפע מאוד משינויים בסקטור הטכנולוגיה ולכן הוא נחשב תנודתי על אף שהוא מגוון במניות רבות. בכל אופן, מומחים ממליצים באופן שגרתי למשקיעים להיות מסוגלים להשקיע לפחות חמש-שבע שנים ובאופן אידיאלי יותר כדי להשיג תשואות אטרקטיביות.

שורה תחתונה

קרנות אינדקס נאסדק הן אופציה למשקיעים בכל רמות המיומנות, אך הן יכולות להועיל במיוחד למשקיעים חדשים יותר ולמשקיעים שמעוניינים להשקיע בסקטור הטכנולוגיה בלי לבחור מניות בודדות. למשקיעים יש מגוון אפשרויות זולות כדי להשיג את התשואות של הנאסדק 100 אך חובה להיות סבלניים.

דילוג לתוכן