ינשוף פיננסי

הכל על תעודות סל אתריום: איזו קרן מחקה אתריום מומלצת?

תעודת סל אתריום: קרן סל מחקה א'תריום - Ethereum ETF

קרן סל (ETF) שמחקה את'ריום היא מכשיר פיננסי – תעודת סל, אשר נועדה לעקוב ולחקות את ערך המטבע Ethereum. קרן סל אתריום מאפשרת למשקיעים לקבל חשיפה למטבע הקריפטו מבלי להחזיק או לנהל אותו ישירות. הנה כמה נקודות המפתח על תעודות סל של Ethereum:

קרנות סל אתריום – 2 סוגים:

תעודות סל ספוט Ethereum 

מבנה ותפקוד

קרנות סל ספוט מחזיקות ישירות אסימוני Ether בתיקים שלהן. המטרה העיקרית של תעודות סל אלה היא לעקוב מקרוב ככל האפשר אחר המחיר של Ether. הם מאגדים כסף ממשקיעים כדי לרכוש את Ethereum ישירות, והקרן מנוהלת על ידי חברת השקעות. תעודות סל אלו נסחרות בבורסות מסורתיות, מה שמספק דרך מוסדרת ונגישה להשקעה באת'ריום.

יתרונות

חשיפה ישירה: המשקיעים זוכים לחשיפה ישירה לתנועות המחירים של Ethereum.
פשטות: קרן מחקה אתריום מפשטת ומנגישה את תהליך ההשקעה על ידי ביטול הצורך של משקיעים לנהל ארנקים דיגיטליים או להתמודד עם בורסות מטבעות קריפטוגרפיים.
סביבה מפוקחת: פועלים במסגרת מוסדרת, תעודות סל אלו מציעות אפשרות השקעה בטוחה יותר בהשוואה לרכישות ישירות של מטבעות קריפטוגרפיים.

שיקולים

תנודתיות בשוק: ערך תעודת הסל ישתנה עם המחיר של Ether, שיכול להיות תנודתי מאוד.
סיכוני משמורת: ישנם סיכונים הקשורים למשמורת על אסימוני האתר הבסיסיים.
דמי ניהול: למרות שבדרך כלל נמוכים מתעודות סל מבוססות חוזים עתידיים קרנות מחקות אתריום עדיין גובות דמי ניהול.

התפתחויות אחרונות

תעודות סל מחקות אתריום אושרו על ידי ה-SEC במאי 2024 והחלו להיסחר בבורסות בארה"ב ב-23 ביולי 2024. חברות ניהול נכסים גדולות כמו Grayscale, Bitwise, Fidelity, BlackRock ו-Invesco השיקו תעודות סל אלה, עם יחסי הוצאות שנעים בין 0.19% ל-0.25%.

תעודות סל של Ethereum מבוססות חוזים עתידיים

מבנה ותפקוד

תעודות סל מבוססות עתיד של Ethereum משקיעות בחוזים עתידיים של Ethereum במקום להחזיק במטבע הקריפטו ישירות. תעודות סל אלו שואפות לעקוב אחר המחיר של Ethereum על ידי גלגול חוזים עתידיים כשהם מתקרבים לפקיעת התוקף. שיטה זו יכולה לגרום לעלויות גבוהות יותר למשקיעים ולפערים פוטנציאליים במחירים בין חוזים עתידיים ומחירי ספוט.

יתרונות

ללא סיכוני משמורת: מכיוון שהם אינם מחזיקים במטבע הקריפטו בפועל, תעודות סל המבוססות על חוזים עתידיים נמנעות מסיכוני המשמורת הקשורים לתעודות סל נקודתיות.
מסחר מוסדר: חוזים עתידיים נסחרים בבורסות מוסדרות, המספקים רמה של פיקוח ואבטחה.

שיקולים

שגיאות מעקב: יכולות להיות פערים בין הביצועים של תעודת הסל לבין המחיר בפועל של Ethereum עקב אופי החוזים העתידיים.
עלויות גבוהות יותר: לתעודות סל אלו יש לרוב דמי ניהול ועלויות מסחר גבוהות יותר בהשוואה לתעודות סל נקודתיות.
מורכבות: השקעה בתעודות סל מבוססות עתיד יכולה להיות מורכבת יותר בשל הצורך להבין חוזים עתידיים ודינמיקת השוק שלהם.

תעודות סל מבוססות חוזים עתידיים של אתריום הוצגו לראשונה בפברואר 2021. הן היו השיטה הראשונית להשגת חשיפה מוסדרת למטבע הקריפטו השני בגודלו לפני אישור קרנות הסל המחקות שיש היום (Spot). עם זאת, לעתים קרובות הם הביאו לעלויות גבוהות יותר עבור המשקיעים ועלולות להוביל לאי התאמות במחירים עקב הבדלים בין חוזים עתידיים ומחירי ספוט.

רגולציה

קרנות מחקות אתריום פועלות במסגרת הרגולטורית של השווקים הפיננסיים המסורתיים, ומספקות דרך בטוחה ונגישה יותר להשקעה במטבעות קריפטוגרפיים. החל מיולי 2024, תעודות סל נקודתיות של Ethereum אושרו והחלו להיסחר בארצות הברית ב-23 ביולי 2024. כמה חברות ניהול נכסים גדולות, כולל Grayscale, Bitwise, Fidelity, BlackRock ו-Invesco, מציעות תעודות סל אלו.

רשימת קרנות סל אתריום

קרנות סל מחקות אתריום

תעודות סל אתריום מבוססות חוזים עתידיים

שם קרן הסל טיקר דמי ניהול
ProShares Ethereum Strategy ETF EETH 0.95%
VanEck Ethereum Strategy ETF EFUT 0.95%
Bitwise Ethereum Strategy ETF AETH 0.85%
Volatility Shares Ether Strategy ETF ETHU 0.90%

קרנות מחקות אתריום (ספוט)

שם קרן הסל טיקר דמי ניהול
Grayscale Ethereum Trust ETHE 2.50%
Grayscale Ethereum Mini Trust ETH 0.15%
BlackRock iShares Ethereum Trust IETH 0.25%
Franklin Templeton Ethereum ETF EZET 0.19%
Invesco Galaxy Ethereum ETF QETH 0.25%
21Shares Core Ethereum ETF CETH 0.21%
Fidelity Ethereum Fund FETH 0.89%

לסיכום

תעודת סל אתריום היא כלי השקעה פיננסי שמטרתו לחקות את התנודות של מטבע הקריפטו אתריום. בדומה לקרן מחקה ביטקוין, יש 2 סוגים של קרנות מחקות אתריום: ספוט – אשר עוקבות אחר מחירו של האת'ר באמצעות החזקה פיזית. וקרנות אתריום שמספקות חשיפה למטבע הקריפטו השני בגודלו באמצעות חוזים עתידיים. תעודות סל שעוקבות אחר האתריום מספקות חשיפה ישירה למחיר של Ether ופועלות במסגרת מוסדרת, מה שהופך אותן לאפשרות השקעה פשוטה ונגישה. מצד שני, תעודות סל מבוססות חוזים עתידיים של Ethereum נמנעות מסיכוני משמורת אך מגיעות עם עלויות גבוהות יותר ואף שגיאות מעקב. על המשקיעים לשקול היטב את יעדי ההשקעה שלהם, סובלנות סיכונים והבנת המנגנונים הבסיסיים לפני שהם בוחרים בין שני סוגים אלה של תעודות סל את'ריום.

דילוג לתוכן